Thajsko na 2 týdny

Začátkem roku  2018 jsme se společně s mým přítelem rozhodli vydat do Thajska bez cestovky. Hlavní motivací byla především nižší cena cesty a možnost být pány svého času. Níže v článku najdete informace o itineráři cesty na 2 týdny, ubytováních, které jsme využili, letenkách i konkrétních místech, které jsme navštívili. Tyto informace by vám mohly být nápomocné při plánování vlastní cesty.

TRASA

A teď už něco k naší trase, kterou jsme zvolili. Naše cesta začala příletem do Bangkoku. Přiletěli jsme brzo ráno kolem sedmé hodiny. Na hotel jsme se po projití všech nutných kontrol (do Thajska není nutné při takto krátkodobém pobytu mít víza) a přesunů dostali zhruba kolem jedenácté. Naštěstí byli na hotelu velmi ochotní a pokoj nám dali o něco dříve. I přes osvědčený recept na jet lag, kdy je nejlepší nepřemýšlet nad tím, kolik hodin je doma, ale chovat se podle místního času, jsme to po dlouhém a náročném letu nevydrželi a museli si jít na pár hodin lehnout. Po krátkém odpočinku a osvěžujícím vykoupání v bazénu na střeše hotelu jsme se pak v podvečerních hodinách vydali prozkoumat ulice Bangkoku. Projeli jsme se známým tuk-tukem a ochutnali místní speciality. Vyzkoušeli jsme si i pověstnou pálivost místního jídla, se kterou jsme se potýkali také celý zbytek dovolené. Bohužel i přes naše prosby o "no spicy" jídlo jsme velmi často ani nevěděli, co vlastně jíme, protože jediné na co se dalo myslet bylo to, že nás pálí pusa. :D

Hned první den jsme taky zjistili, jaké bude asi vysněné povolání v Bangkoku - podle nás rozhodně elektrikář.

Druhý den jsme se ráno vydali do půjčovny vyzvednout si auto a pak už jsme frčeli směrem do Kanchanaburi, kde se nachází historicky známý Most přes řeku Kwai.

Musím říct, že řízení v Bangkoku byl pro mě velkej zážitek. Zaprvé, v Thajsku se jezdí vlevo, což už je samo o sobě náročný na to neustále myslet. Když k tomu navíc přidáte absolutní neexistenci, nebo spíš nerespektování jakýchkoli silničních pravidel, může jít i poměrně zajímavou cestu. Nejlepší částí ale bylo moje neustálé stírání čelního okna. Doufám, že nejsem jediná, komu se tohle dělo, ale vzhledem k tomu, že je volant v autě na druhé straně jsou i prohozené páčky pod volantem. Což pro mě znamenalo, že kdykoli jsem automaticky chtěla dát blinkr, tak jsem si stírnula čelní okno. To může při naprosto jasné obloze bez mráčku a teplotě 35° Celsia působit zvláštním dojmem. :D

V Kanchanaburi jsme kromě samotného mostu navštívili také historické muzeum, které se nacházelo nedaleko. Cestou zpátky jsme se pak zastavili u Wat Phra Pathom Chedi. Toto místo rozhodně stojí za návštěvu.

Wat Phra Pathom Chedi

Třetí den jsme věnovali opět Bangkoku. Po Bangkoku jsme se dopravovali především metrem a pěšky nebo tuk-tukem. Navštívili jsme známý Wat Pho a prošli si centrum Bangkoku se všemi dalšími zajímavostmi. Odpoledne už jsme se přesunuli na letiště a letecky se pak přepravili do Phuketu. Tam jsme si opět rovnou na letišti vyzvedli z půjčovny auto a jeli do našeho hotelu. Ten se nacházel na východní straně ostrova, tedy úplně opačně od hlavního centra dění a upřímně to bylo úplně skvělý. Když jsme vyšli do ulice, byli jsme tam snad jediní cizinci mezi samými místními. Všichni o Phuketu mluví jako o hodně turistickým místě, což samozřejmě taky v určitých místech je, ale téhle části Phuketu se to rozhodně netýká.

Další dva dny jsme strávili válením se na pláži a prozkoumáváním všech známých památek v Phuketu, včetně známého Big Buddhy nebo Karon Viewpointu. Oboje doporučuju k návštěvě. Pláže jsme navštívili celkem dvě - Tri Trang Beach a Freedom Beach. Druhá zmíněná opravdu stojí za návštěvu. Vstup na ní je sice za malý poplatek a přístup k ní je poměrně složitý ze strmého kopce po prašných cestičkách, ale výsledek za to opravdu stojí. Navíc pokud byste si potřebovali po cestě odskočit, není problém.

Poslední den v Phuketu a celkově šestý den jsme vyrazili brzo ráno objevovat krásy národního parku Ao Phang Nga. Záměrně jsme vyráželi opravdu časně ráno, abychom se vyhnuli davům přijíždějících turistů. Přímo na místě jsme se domluvili s jedním majitelem lodičky a ten nás vzal na soukromou projížďku tímto parkem. Ta trvala zhruba dvě hodiny.

Ao Phang Nga

Po cestě zpátky jsme se rozhodli zastavit někde na pláži a ještě si užít odpoledního sluníčka. Našli jsme nádhernou pláž, na které jsme byli doslova úplně sami.

Další den nás čekal přesun trajektem na známé ostrovy Phi Phi. Strávili jsme tam celkem dva dny, ve kterých jsme si zvládli projít hlavních část ostrovů, včetně známě vyhlídky a také jsme si opět pronajali lodičku i s 'kapitánem', který nás vzal na projížďku kolem ostrovů, včetně návštěvy známé pláže Maya Bay, kterou proslavil Leonardo DiCaprio. Opět jsme se na cestu vydávali brzy ráno, ještě za tmy, abychom se vyhnuli davům.

Při příjezdu k této pláži je samozřejmě možné z loďky vystoupit a za poplatek se můžete procházet po této pláži, nám to ale přišlo naprosto zbytečné. Kromě davů lidí tu totiž není zase tolik k vidění. Mnohem hezčí byly poté některé zátoky a jiná místa, na kterých se dalo šnorchlovat a plavat v průzračné vodě.

Další den jsme strávili téměř celý přesunem. Vydali jsme se totiž z ostrovů Phi Phi nejdříve trajektem, pak autobusem a pak znovu trajektem na ostrov Ko Samui. Tento ostrov je velmi turisticky známý a bylo to také poznat. Oproti ostatním místům zde byly například vyšší ceny jídla i jiná skladba menu, více přizpůsobená turistům. Zůstali jsem zde celkem pět dní a naším cílem už byl především odpočinek na pláži a pár menších výletů po okolí.

Jako dopravní prostředek jsme tentokrát zvolili skútr. Ten je obecně v Thajsku velmi oblíbeným dopravním prostředkem a zejména při řízení auta je dobré si na skútry dávat pozor. Místní lidé se s nimi vejdou totiž úplně všude, převážejí na nich také všechno (včetně skříněk, televizí či větráků) a nemají omezený počet osob na skútru, tedy se často může stát, že potkáte celou rodinu jedoucí na jednom skútru.

Mezi místa, která jsme na ostrově Ko Samui mimo pláže navštívili patří například vodopády Na Mueang. Při výstupu k nim se sice možná trochu zapotíte, ale rozhodně stojí za návštěvu jak tyto vodopády, tak právě i výhled po cestě k nim.

Cesta zpátky domů vedla nejdříve trajektem z Ko Samui do Surat Thani, jelikož odtamtud do Bangkoku byly několikanásobně levnější letenky než přímo z Ko Samui do Bangkoku. V Bangkoku jsme měli půl dne na to změnit letiště a potom už nás čekal let zpátky domů. Co se týče toho hlavního letu, tak jsme letěli z Mnichova v jedním přestupem v Dubaji s leteckou společností Emirates. Letenku jsme kupovali půl roku předem a vyšla nás zhruba na 14 000 Kč. Bohužel jsme měli pevně stanovený termín odletu i příletu, proto jsme toho s cenou letenky nemohli mnoho udělat. Menší přelety po Thajsku jsme absolvovali s leteckou společností Air Asia. Ceny letenek byly opravdu nízké - jedny nás vyšla vždy zhruba na 500 Kč. Letenky do Thajska snad vyhledáte například pomocí vyhledávače Skyscanner.

ROZPOČET

Celkově nás tato cesta vyšla zhruba na 27 000 Kč/osoba kompletně se vším všudy (letenky, ubytování, jídlo, půjčení aut a skútru, suvenýry, vstupy apod.).

UBYTOVÁNÍ

Názvy ubytování v jednotlivých místech, které jsme navštívili. Všechny můžu doporučit.

Bangkok - Bangkok 68

Phuket - JJ Residence Phuket Town

Phi Phi - Sunflower Boathouse

Ko Samui - The Fisherman's Chalet

Celou dovolenou jsme k focení a natáčení využívali kamerku GoPro, která je odolná proti písku, vodě i jiným přírodním vlivům a dá se na ni fotit a natáčet a to i pod vodní hladinou, což se právě v této destinace při šnorchlování velmi hodí. Zároveň kamerku můžete propojit se svým mobilní telefonem. Jednu takovou lze pořídit například na Alze. K jejímu nákupu můžete využít náš slevový kód, který je níže.