Ostrovy Benátské laguny

30.03.2020

Minulý rok jsme s přítelem zamířili na tři dny do italských Benátek. Tohle místo jsem navštívila už před pár lety s rodiči, v rámci našeho srpnového cestování po severu Itálie. Bohužel, v tu dobu na mě Benátky nezanechaly vůbec dobrý dojem, všude davy turistů, neskutečné horko a přeplněné restaurace... po 3 hodinách jsme to vzdali a odjížděli pryč. Přesto jsem se rozhodla, dát jim druhou šanci, jen v trochu jiném termínu. Koupili jsme si tedy letenky od společnosti RyanAir na měsíc červen, abychom se vyhnuli největším horkům a náporům turistů.

1.den

Letadlo nám odlétalo z Prahy v 9:30, celá cesta trvala něco málo přes hodinu, takže už okolo jedenácté jsme přistávali na letišti Treviso. Když jsme se dostali do příletového terminálu, u okénka s nápisem ATVO Airport Shuttle jsme koupili lístky na autobus, který dopravuje turisty přímo do Benátek. Pro jistotu jsme si rovnou koupili i ty zpáteční. Zároveň nám pán u stejného okénka prodal celodenní lístek na vaporetto, finančně se určitě vyplatí koupit si celodenní, zvlášť když máte v plánu cestovat na ostrovy kolem. Po chvíli nám přijel autobus (jezdí poměrně často) a vyrazili jsme směr Benátky, cesta z letiště trvala něco málo přes hodinu. Vystoupili jsme na zastávce Piazzale Roma a odtamtud se vydali pěšky (20 min) do hotelu Axel Hotel Venezia. Když jsme dorazili, hned jsme se ubytovali a šli na první procházku po Benátkách. První den jsme neměli nic v plánu, takže jsme jen tak "bloudili" mezi historickými uličkami.

Naší první zastávkou byla Basilica di Santa Maria della Salute, která byla vzdálená jen 3 minuty chůze od našeho hotelu, je tu naprostý klid a krásný výhled na protější náměstí San Marco, dají se odtud pořídit opravdu překrásné fotky. U této baziliky se nachází pro nás od hotelu nejbližší zastávka vaporetta, Salute. Odsud jsme měli v plánu procházkou dojít k náměstí San Marco, procházeli jsme přes Palazzo Zaguri, kde hrála živá hudba a pořádali se zde místní trhy, také jsme po cestě vešli do pár obchůdků s uměleckými obrazy od místních umělců, je to byla opravdu nádhera. Když jsme dorazili na náměstí San Marco, nevěděli jsme kam dříve, můžete navštívit překrásnou Baziliku svatého Marka, Dóžecí palác a Torre dell'Orologio (věž s hodinami) nebo si jen sednout do jedné z kaváren a pozorovat okolí. Poblíž náměstí se nachází asi nejvíce obchodů s oblečením, ale také restaurací a kaváren, je to jedna z rušnějších částí Benátek. Když ale zajdete ještě o pár kroků dále do oblasti Castello, kam se dá dojít cestou podél vody, zmenšuje se množství turistů a na konci se nachází park Giardini della Biennale, také zde najdete spoustu místních restaurací a kaváren. Při cestě zpět jsme už měli docela hlad a tak jsme přemýšleli kam zajít na jídlo, na rozhraní Castella a San Marca se nachází restaurace CoVino, na kterou jsme natrefili čistou náhodou. Byla to malinká rodinná restaurace, bohužel uvnitř bylo úplně plno, chtěli jsme odejít, ale velmi sympatický pan majitel nám připravil speciální stůl a všichni se o nás krásně postarali. Jídlo bylo naprosto vynikající, za mě jedno z nejlepších v Benátkách, nabízí možnost vybrat si z více degustačních menu. Po večeři jsme už jen pomalu došli na hotel a šli spát, abychom měli sílu na další den.

2.den

Druhý den bylo v plánu objevování ostatních ostrovů, hned po snídani jsme šli na zastávku Salute a vydali se vaporettem na první ostrov San Giorgio Maggiore, kde se nachází stejnojmenný kostel, z věže je krásný výhled (ideální místo na pořízení fotek) na náměstí San Marco a nemusíte zde stát žádné fronty. Další zastávka byla na ostrově Lido di Venezia, kde se nachází i delší písčitá pláž, měli jsme poměrně velká očekávání, ale byli jsme docela zklamáni, už bych na tento ostrov podruhé nejela, není ničím zajímavý, poté, co jsme dorazili na pláž voda byla opravdu dost špinavá i pláže a všude hodně lidí, takže jsme se zase vrátili zpět na zastávku a pokračovali dále na ostrov San Michele (městský hřbitov), dříve využíván jako vězení. Po cestě jsme míjeli ostrov Viglole (ostrov Vína), na ten jsme ale nejeli, protože tam prý nic moc není. Z ostrova San Michele jsme navštívili ostrov Murano (ostrov sklářů), který patřil k těm zajímavějším, je poměrně velký a je složen z devíti malých ostrůvků, které byly pospojovány mosty a je velmi známý pro výrobu benátského skla. Ostrov jsme celý prošli, sedli si na něco k pití v místní kavárně a pokračovali dál na ostrov San'Erasmo, nazývaného také benátská zahrada, jedná se o ostrov s velmi úrodnou půdou, proto se zde pěstuje spoustu ovoce a zaleniny, které se dováží do centra Benátek, jejich velmi typickým produktem jsou fialové artyčoky, které rostou na každém kroku. Tento ostrov jsme asi mohli klidně vynechat, protože když jsme vystoupili na zastávce, byla všude jen pole a pár místních domů, jinak pusto a nikde nikdo, chtěli jsme jet zpět, ale další vaporetto jelo až za hodinu, takže jsme se šli projít, došli jsme k takové malé pláži, kde jsme chvíli počkali a když nám jelo další vaporetto vydali jsme se směr ostrov Burano (ostrov krajky a barevných domků), který považuji asi za nejhezčí, je známý pro ručně vypichované krajky, proto zde najdete plno obchodů, kde si můžete krajku v různé podobě koupit, také tu najdete roztomilé malé kavárny a restaurace, ale bylo tu asi nejvíce plno, vzhledem k tomu, jak je ostrov malý a při cestě zpět jsme čekali velkou frontu, než jsme se dostali na vaporetto. Z ostrova Burano se dá navštívit ještě ostrov Torcello, Mazzorbo a spoustu dalších, my už jsme ale neměli moc času, protože bylo poměrně pozdě, takže jsme ostatní ostrovy viděli jen z vaporetta, ale i to bylo krásné jako projížďka, na některé ostrovy totiž ani vaporetto nestaví, jako například ostrov Poveglia (zakletý ostrov), jeho návštěva je možná pouze pokud si pronajmete vodní taxi. Z ostrova Burano jsme tedy jeli přímo do Benátek, návštěva těchto ostrovů je opravdu na celý den, někdy i na dva. Takže jsme se vrátili domů až večer, koupili si něco malého k večeři, sedli jsme si na drink do baru poblíž a šli si lehnout.

3.den

Náš poslední půl den v Benátkách začal snídaní v hotelu, poté jsme si sbalili kufry a odhlásili se z pobytu. Poprosili jsme na recepci, zda si můžeme zavazadla nechat v hotelu, než budeme odjíždět, což nebyl vůbec problém. Naposledy jsme se chtěli projít po okolí a nakoupit nějaké suvenýry domů, sedli jsme si v kavárně a relaxovali, ale postupně se blížil čas odjezdu. Vyzvedli jsme tedy kufry v hotelu a vydali se pěšky na zastávku Piazzale Roma, odkud nám odjížděl okolo 11:30 autobus, jezdí opravdu na čas, ale i tak jsme radši jeli o 2 hodiny dříve, kdyby nastala nějaká komplikace na silnicích. Přijeli jsme okolo 12:30 na letiště Treviso, odkud nám za 2 hodiny mělo odlétat letadlo. Bohužel letiště Treviso je opravdu velmi malé, takže se tam nedá moc nikde jít podívat, ani koupit. Nejblíže se nachází město Treviso, které je vzdálené asi 15-20 minut cesty autobusem, ale to už jsme měli obavy, že se nestihneme vrátit zpět. Takže jsme pouze čekali na letadlo a cestu domů...

Po tomto výletě jsem si Benátky doslova zamilovala, byla jsem opravdu nadšená a určitě jsem tam nebyla naposled. Jen je třeba dát pozor na hodně sezónní měsíce a také by měl člověk navštívit i místa, která nejsou tak velkým cílem turistů.

ROZPOČET

Celkem nás tento výlet vyšel na 27 792 Kč/ dvě osoby, tedy 13 896 Kč/osoba.

• Letenky zpáteční RyanAir(2x 3200 Kč)
  • Jízdenky zpáteční ATVO autobus (2x 624 Kč)
  • Jízdenky vaporetto jednodenní (2x 572 Kč)
  • Vstupy do památek (2x 1000 Kč)
  • Strava cca 8 000 Kč/2 osoby
  • Ubytování cca 9000/2 ooby/2 noci

Benátky jsou opravdu jedním z nejfotogeničtějších míst, které jsem kdy navštívila. Nabízí nádherné výhledy a zátiší skrytých uliček odkud se pořizují překrásné fotky na památku, proto jsme si s sebou vzali fotoaparát Canon EOS, který jsme koupili na Alze a díky kterému jsme mohli nafotit spoustu fotek, momentálně můžete k jeho nákupu využít níže přidaný slevový kód.