Australské dobrodružství

V půlce prosince roku 2018 jsme já a moje rodina vyrazili na další cestu za dobrodružstvím. A to za teplem do daleké Austrálie. Po dlouhé cestě jsme 20.12. dosedli do Sydney. V Sydney jsme navštívili taťky strýce, který tam po dlouhá léta žije. Strýc nám ukázal krásy Sydney od světoznámé opery, Bonday Beach až po nádherná panoramata tohoto moderního města. Již první den jsem na vlastní kůži zjistila, že mají v Austrálii daleko silnější sluníčko než u nás, když jsem se ráno probudila s obličejem červeným jak rajče, a to bylo celý den 20 stupňů a pod mrakem. Neuposlechnutí mamky použít opalovací krém jsem litovala po dobu dvou týdnů, kdy jsem se postupně loupala a vypadala jako žirafa.

Opera v Sydney

Po dvou dnech strávených v Sydney, jsme přejeli autem do oblasti Jervis Bay, kde jsme oslavili naše Vánoce. V okolí Jarvis Bay jsme navštívili nádherné písčité pláže, a to včetně jedné s nejbělejším pískem v Austrálii. Dále jsme byli svědci ¨Blowholes¨, což jsou kamenné krátery, ze kterých vystřikovala voda. Naše nejdůležitější zastávka v této oblasti, ale byla Klokaní pláž s názvem Pabley Beach, kde jsme se seznámili s volně potulujícími se klokany a také jsme měli tu čest vidět papoušky různých druhů.

Po skvělým zážitku s klokany nás čekal let do dalšího velkého města Melbourne. Vzhledem k tomu, že jsme Melbourne navštívili v době svátků, utkvělo v našich myslích jako velice klidné a čisté město. Dokonce jsem měla tu čest si projet cílovou čáru známého F1 okruhu. Po prohlídce města jsme vyjeli autem po známé Great Ocean Road, kde nás jako cíl čekalo 12 Apoštolů. Tato trasa dlouhá několik kilometrů nám přinesla spoustu neuvěřitelných pohledů na skalnaté pobřeží Austrálie. Na několika zastávkách jsme měli možnost si tyto nádherné pohledy zdokumentovat.

Jako další cíl nás čekal střed Austrálie a to národní park Uluru-Kata-Tjuta. Tuto návštěvu považuji za skvělou zkušenost, protože jsme několik dní strávili ve vysokých teplotách okolo 45 stupňů. Tento národní park spočívá ve známé červené hoře Uluru a jednoho hotelového resortu. Nad celým územím jsme se proletěli malým výletním letadýlkem. Kde nás náš pohled přesvědčil o tom, že kilometry daleko nic jiného není. V této oblasti jsou také zaměstnáni a stále žijí původní obyvatelé Austrálie. Kromě jiného jsme tu narazili na všelijaký přerostlý hmyz, a nebo na nezvané návštěvníky našeho pokoje - malé gekony.

hora Uluru

Další naše cílová destinace bylo městečko Cairns, odkud jsme se vydali na sever směr Mossman. V této části výletu jsme se seznámili s dalšími poklady Austrálie jako jsou koaly, krokodýli a další netypická zvířata, která můžeme najít pouze v Austrálii. Na krokodýlí farmě nám dokonce ukázali, jak se dá i takto nebezpečné zvíře ochočit. Dále jsme navštívili nádherné vodopády uprostřed pralesa. Silvestrovský večer jsme oslavili v hotelu, který byl v korunách stromů. Spolu s nádherným ubytováním a přírodním bazénem uprostřed pralesa nás ale uvítali i další havěti v podobě brouků velikosti mého palce.

Dále jsme se přesunuli na Fitzroy Island, malý ostrov na kterým byla pouze džungle a hotelový resort. I když jsme hned před hotelem měli nádhernou pláž, nemohli jsme se bohužel v moři koupat, protože bylo období žahavých medúz. Dokonce nás od koupání odradil malý žralok plovoucí okolo nástupního můstku. Z tohoto ostrova jsme také podnikli cestu na Bariérový útes, kde si část rodiny zkusila potápění s bombou a druhá část se podívala na krásy útesu ze shora z vrtulníku.

Po návratu zpátky do Cairns jsme přeletěli do města Brisbane, odkud jsme se hned druhý den vydali na cestu na Frazer Island. Frazer Island je známý tím, že se skládá pouze z písku. Na ostrov se může jet pouze speciálním terénním vozem, který dokáže jezdit v dunách písku. Také řidiči musí nejprve projít důkladným školením. Frazer Island se skládá z kilometrů dlouhých pláží, vraků lodí, lesů a hotelového resortu. Na ostrově jsme dokonce potkali divoké psy dingo.

pláže Frazer Island

Poslední závěrečnou částí naší třítýdenní dovolené plné zážitků bylo město Brisbane, které jsem si před odletem prošli. Bylo zvláštní ve všech městech vidět vánoční výzdobu a přitom se tam procházet v letních šatech.

Z mého pohledu Austrálie nabídne vše. Od moderních krásných měst přes džungle s neuvěřitelnými živočichy až po pouště a nádherné pláže. Austrálie také vyčnívá svým přírodním bohatstvím a to druhy zvířat a hmyzu, které nikde jinde na světě nenajdete.

Do Austrálie jsem si s sebou vzala i nový fotoaparát Canon EOS 250D zakoupený na Alze. Díky našemu slevovému kódu si jej můžete teď pořídit s drobnou SLEVOU.